ඇම්ඩ & කුකුළ

අපේ ඇම්ඩ කොලුවගෙ තාත්තගෙ අතේ සල්ලි තිබුනට තාත්තා ගෙදර ගැන බලන්නෙ නෑලු. ඔන්න ඉතින් ගෙදර කන්නවත් මුකුත් නැති හින්දා ගෙදර හිටපු කුකුළව ඇම්ඩා අතට දීලා අම්මා කිව්වා "ඇම්ඩෝ මේ කුකුළව විකුණළා රුපියල් 500ක් අරන් වරෙන්" කියල.

ඔන්න ඉතින් ඇම්ඩා කුකුළව අරගෙන යද්දි ලස්සන ගෑනු කෙනෙක්ව හම්බ උනා, ගෑනු කෙනා ඇම්ඩගෙන් අහුවා "මොකද පුතේ කරන්නෙ" කියල. ඇම්ඩා ඉතින් කිව්වා, කුකුළව විකුණන්න ආවා කියලා. මේ ගෑනු කෙනා ගණිකාවක්ලු. මේ ගෑනු කෙනාට ඇම්ඩට අතවරයක් කරන්න ඔනි උනාලු. ඉතින් ගෑනු කෙනා කිව්වලු. "මන් කුකුළව ගන්නන් හැබයි මාත් එක්ක ඇවිත් මන් කියන දේ කරන්න ඕනි" කියල. ඇම්ඩටත් ඔනි උනේ කොහොම හරි රුපියල් 500ක් හොයා ගන්න නිසා ඇම්ඩත් "හා" කිව්වලු.
දැන් ගෑනු කෙනා ඇම්ඩට සැරටම අතවර කරනවලු මූත් ඉතින් මුකුත් නොකිය ඉන්නවලු.

එක පාරටම දොරට කව්ද තට්ටු කරාලු. ගෑනු කෙනා ඇම්ඩව ඇද යටට දාල කිව්වලු, "සද්ද නතුව ඉන්න" කියල. ඇවිත් හිටියෙ මේ ගණිකාවගෙ සේවාදායකයෙක්ලු. ඔන්න ඉතින් සේවය සපයමින් ඉන්න කොට මේ ගෑනු කෙනාගෙ ඇත්ත මිනිහ ඇවිත් දොරට තට්ටු කරාලු. ඉතින් මේ ගෑනු කෙනා අර මිනිහවත් ඇද අස්සට දම්මලු. දැන් ඉතින් අර ගෑනු කෙනා ඇත්ත මිනිහත් එක්ක ඇද උඩ වාඩි වෙලා කතා කර කර ඉන්නවලු. මේ අතරෙ ඇම්ඩා කලුවරේ ඇද යට ඉන්න මිනිහට කියනවලු. "මන් නම් පොඩි එකා මන් කෑගහුවොත් උඹ තමා මාට්ටු වෙන්නෙ, උඹ මගේ කුකුළව 500ක් දීල ගනින් නැත්නම් මන් කෑගහනවා". කියලා. ඉතින් මිනිහටත් කරන්න දෙයක් නැති නිසා 500ක් දීලා කුකුළව ගත්තලු.

ටික වෙලාවකින් ඇම්ඩා කියනවලු "මගේ කුකුළ ආපහු දීපන් නැත්නම් මන් උඹ මගේ කුකුලා ගත්තා කියල කෑගහනවා" කියල. දන් ඉතින් ඇම්ඩා කෑගැහුවොත් මිනිහව මාට්ටු වෙන නිසා මනුස්සයා ආපහු කුකුළව ඇම්ඩට දුන්නලු. ටික වෙලාවකින් ඇම්ඩා ආයෙත් කියනවලු. "උඹ මගේ කුකුළව 500ක් දීල ගනින් නැත්නම් මන් කෑගහනවා" කියලා. ඉතින් මිනිහටත් කරන්න දෙයක් නැති නිසා 500ක් දීල කුකුළව ආපහු ගත්තලු. ආයෙත් ඇම්ඩා කියනවලු "මගේ කුකුළ ආපහු දීපන් නැත්නම් උඹ මගේ කුකුලා ගත්තා කියල මන් කෑගහනවා" කියල. මනුස්සයා ආයෙත් කුකුළව ඇම්ඩට දුන්නලු. මූ මේ විදියට ආයෙ ආයෙ කුකුළව විකුණලා 2500ක් හොයාගෙන කුකුළවත් අරන් ගෙදර ආවලු.

ඇම්ඩා, පහුවදා තාත්තා ආවම කිව්වලු. "තාත්තේ රුපියල් 3000ක් හදාගන්න තව 500යි මදි. තාත්තා මේ කුකුළව 500ක් දීල ගන්නවද?" කියලා.

එතකොට තාත්තා මෙහෙම කිව්වලු.
.
.
.
.
.
.
"
උඹ මේ මගුලක් කතා කරනවා. මට යකෝ ඊයෙ රෑ එකම කුකුළා පස් පාරක් සල්ලි දීල ගන්න වුනා"